Jaren 1963-1973

Amstelfeest (1966)

De verhouding met de Haagse Rugbyclub was in 1966 zo goed, dat ze door RC ’t Gooi werden uitgenodigd om deel te nemen aan het Amstelfeest. Dit vond op 28 mei 1966 plaats in de Gijsbrechtkelder van de Amstelbrouwerij aan de Mauritskade in Amsterdam.

’t Was trouwens niet alleen maar voor de lol, dit feest. Er moest ook gepresteerd worden. Het record van de grootste hoeveelheid bier, ooit in de Gijsbrechtkelder gedronken, zou worden aangevallen. Maar het hoofddoel was het ondersteunen van de actie “eigen veld”. Handig natuurlijk, om daar ook een andere club bij in te schakelen! Maar de Hagenaars lieten zich graag voor ons karretje spannen. Kijk maar naar de foto’s. Of de doelstellingen zijn gehaald? Niemand die het weet…

Het bokje “Diederik van Nijveld” was het symbool van de actie “eigen veld”. Pim Westerweel vervoerde het beestje naar de evenementen, waarbij zijn aanwezigheid gewenst was. Pim’s Saab moest elke keer na het vervoer grondig gereinigd worden van Diederiks keutels.

Meer hierover lezen? Ga naar:

Bal Masqué

De Utrechtse Poort