Jaren 2013-2023

De Gooi- en Eemlander over 90 jaar RC ’t Gooi (2023)

RC ´t Gooi teamfoto uit 1947/1948

Vaak doe je moeite om met je verhaal in de krant te komen en lukt dat niet. Maar deze keer kwam het initiatief bij de krant zelf vandaan. Sportjournalist Robert Toret van de Gooi- en Eemlander belde met enkele Gooiers en kwam uiteindelijk bij mij terecht. Of ik iets kon vertellen over de geschiedenis van de club? Nou, dat moest wel lukken. Ik ben er eens goed voor gaan zitten.

Het resultaat is een hele pagina met tekst en foto’s over het 90-jarig bestaan van RC ’t Gooi in de krant van zaterdag 25 februari. Met de oprichters Henk Kruissink en André Talboo. Met de naamswijzigingen van Drafna Sport Club, via Gooische RC, naar RC ’t Gooi. Met onze verdrijving uit Sportpark Zuid in Bussum naar Sportpark Naarden en nog veel meer. De verhalen zullen de lezers van onze historische RC ’t Gooi-website bekend voorkomen.

Nieuwsgierig geworden? Lees dan hieronder  het hele verhaal uit de Gooi- en Eemlander.

Meer lezen over de historie van RC ’t Gooi? Ga naar:

Speuren in de rugbygeschiedenis (1937)

De eerste rugbywedstrijd in Nederland (1910)

Sportpark Zuid

Ben Hosman in gesprek met Herman Nijhuis (1977)