Jaren 2013-2023

De Historische Fietsenrally

Op zaterdag 14 april 2018 werd in het kader van het 17e lustrum een historische fietsenrally gereden door zo’n 60 Gooiers. De tocht van 20,9 kilometer werd door de snelste groep in 4 uur en 10 minuten afgelegd. Tegenwind, zwaar parkoers? Nee, de zon kwam door en dorst deed de heren nogal van de route afwijken.

Uiteindelijk is de helft van de beoogde 16 teams van start gegaan. Wat in de opzet beoogd was kwam helemaal uit. Personen die elkaar niet zo goed kenden door ettelijke jaren leeftijdverschil (de jongste deelnemer was 21 jaar en de oudste 84 jaar) kwamen met elkaar in gesprek doordat ze op dezelfde positie in het veld de kleuren van ’t Gooi verdedigd hadden.

Talrijke plekken waar de club een rol heeft gespeeld werden aangedaan en overal diende vragen beantwoord te worden. Diegene die er bij waren hebben goed gewerkt aan hun historische besef van de club. Wie was Diederik van Nijveld? Wat was er zo bijzonder aan ons eerste veld? Hoelang is er gespeeld op Sportpark Zuid? Wie heeft ons het clubhuis in de Utrechtse Poort bezorgd. Spreek een deelnemer aan en hij zal het je nu vertellen.

Tijdens de rally is ook het graf van oprichter Henk Kruissink bezocht en bedekt met de meegenomen bloemen. Ons inziens een mooi gebaar als bedankt voor de 85 magische rugby jaren die wij nu al hebben mogen beleven.

1e werd team 1 (de props) met 277 punten
2e werd team 9 (de scrumhalfs) met 264 punten
3e werd team 4 (de tweede rijers) met 261 punten
4e werd team 2 (de hookers) met 241 punten
5e werd team 8 (de derde rijers) met 226 punten
6e werd team 12 (de driekwarters) met 216 punten
7e werd team 16 (de supporters) met 197 punten

Was je er niet bij en wil je de tocht alsnog fietsen? Dat kan! Speciaal voor de liefhebbers hebben wij hem op de lustrumwebsite een plek gegeven waar vanaf je hem kunt downloaden. De foto’s kun je eveneens hier bekijken.

Alle deelnemers bedankt voor een geweldige middag.

Meer weten over de Gooi-historie? Ga naar:

Rugby in de oudheid

“Een leuk stel mannen”