Jaren 1983-1993

Jeu de boules

1990061001 Gooi Challenge

De bedoeling was ooit – halverwege de jaren ´80 –  om eens een activiteit te organiseren buiten het “harde“ rugbyseizoen, waaraan ook niet-rugbyers actief zouden kunnen deelnemen. Het zou vooral leuk, gezellig en “sociaal“ moeten zijn. Tussen het einde van de rugbyactiviteiten en het begin van de vakantieperiode ingeklemd, dus zeg maar in juni. Jeu de boules, werd er al snel geroepen.

En dus werden er jeu de boules-baantjes geïmproviseerd bij het clubhuis. Er werden regels opgesteld (zoals: een team moet bestaan uit maximaal één rugbyer en minimaal één niet-rugbyer) en prijzen in het vooruitzicht gesteld. Na de eerste keer smaakte het naar meer. Dus kwam er een tweede aflevering. En een derde. Enzovoort.

1990061002 Gooi Challenge

En zoals wel vaker werd het evenement mooi opgepoetst. Jeu de boules werd pétanque, de wedstrijd ging Gooi Challenge heten en de prijzen werden “een regen aan prijzen“. Om allerlei redenen kon je in de prijzen vallen. Sommige gewenst, andere juist niet. Inmiddels heeft het evenement al vele malen plaatsgevonden. Hoe vaak is niet helemaal duidelijk. Maar ´t zou best eens aardig in de richting van de 30 kunnen gaan. Hierbij de aankondiging uit De Scrum van maart 1990, van de komende vijfde aflevering op 10 juni 1990. Let op het superieure plak- en knipwerk! Plus wat foto´s van het festijn.

1990030131

1990061003 Gooi Challenge