Jaren 2013-2023

RC ´t Gooi archief in Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen opgenomen

Afgelopen vrijdag, 19 oktober, werd het archief-project afgesloten. Onze voorzitter Paul Kranendonk en conservator Niels van Driel van het Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen ondertekenden het contract over het beheer van het RC ´t Gooi archief door het Gemeentearchief. Bij de feestelijke ondertekening waren de vrijwilligers van de Club van 100 aanwezig. Zij deden het feitelijke werk om de verhuizing van het archief mogelijk te maken. Ze hebben er met z´n allen zo´n 700 uur werk in gestoken!

Het was een gezellige, informele bijeenkomst, met een glaasje champagne en een rondleiding door het monumentale pand van het Gemeentearchief. Er werd een bezoekje gebracht aan de archiefruimte waar ons clubarchief nu is ondergebracht. Daar heersen een ideale temperatuur en luchtvochtigheid voor archiefmateriaal. Een hele vooruitgang!

Vanaf nu is ons archief voor geïnteresseerden te raadplegen bij het Gemeentearchief aan de Cattenhagestraat 8 in de Naardense vesting. De beschrijving van het archief – de inhoudsopgave, niet de archiefstukken zelf – is te zien op de website Gooi en Vecht Historisch.

Meer weten over het archief-project? Ga naar:

De verhuizing van het RC ´t Gooi archief

De Scrum door de jaren heen

Het clubwapen van RC ´t Gooi